Ilhara valley en omgeving

21 juli 2015 - Ihlara Belediyesi, Turkije

Vanmorgen vertrokken naar weer een totaal andere omgeving. Eerst langs twee ondergrondse steden gereden:Kaymakli en Derinkuyu. Bij de tweede kun je nog 40 m onder de grond. Niet gedaan , stond een enorme rij voor.
Doorgereden naar hotel. Dit keer geen grot maar een klooster. We zijn de enige gasten. Het seizoen in Turkije schijnt slecht te zijn. Wel een vriendelijk welkom met heerlijke apple tea en uitgebreide uitleg over de omgeving zodat we ons wel 8 dagen kunnen vermaken ipv 1. Het is niet erg dat we hier maar 1 dag zijn. De bezienswaardigheden zij best mooi, maar je moet ze zoeken. Alles is hier zo niet uitnodigend en toeristisch.

Daarna vertrokken naar de eerste kerk, boven op een heuveltop aan een meer. De Analipsis church. Jeroen en ik zijn naar boven geklommen. Best dapper van ons ;-)

Daarna doorgereden naar de Ilhara valley. Een rivier die tussen 2 rotswanden door loopt. Je kunt hierlangs een wandeltocht van 10km gedurende 4 uur maken en dan met de taxi terug. We zijn bij het beginpunt geweest en enkele foto's gemaakt ( waar ik op een leuning steun)

Daarna doorgereden naar Manastir valley. Veel kerken en kloosters in rotsen. Weer veel klimmen. Wat te doen was hebben we gedaan, zie laatste fotoos. Sommige waren echt onbereikbaar zonder goede klimschoenen. We worden best vaardig in het klimmen en vinden van verscholen plekjes.

Daarna een poging gedaan een beetje acceptabel restaurant te vinden. Niet te doen dus, was er gewoon niet. Dus eten in het klooster. Hilarisch, aan lange tafels. En we hebben nog nooit zo snel 4 gangen gegeten. Had 1 van ons iets op werd het weggehaald en kwam volgende gerecht. Yvanka kon nog aan de soep zitten, ik aan de salade en Jeroen al aan het fruit :-)
Binnen uur klaar inclusief free apple tea.

Morgen lange dag rijden , de enigste lange rit op 1 dag, maar liefst ongeveer 500 km. Naar lake Egirdir.
Op naar nieuwe avonturen.