Dag 2 National park Goreme

20 juli 2015 - Göreme, Turkije

Vanmorgen na het ontbijt achter ons hotel een kerkruine bezocht met zn tweetjes. Op de heenweg bijna aangevallen door een megahond. Terugweg was nog al angstig dus. Alles in the middle of nowhere, maar gelukkig geen hond meer. Kerk was mooi en nog gedeelte fresco's in tact zie fotoos.
Daarna begonnen aan onze tweede side seeing tocht van Uchisar naar Urgrup. Langs deze weg bevinden zich tal van bewegwijzerde uitkijkpunten met uitzicht op dalen can de streek. Water en wind hebben op elk van de dalen weer anders ingewerkt en beroemde landschapsaanzichten gevormd. Zeker Cappadocie op zijn mooist!!

In uchisar de uitgehakte gewelven van de bergburcht bezocht. Jeroen is er boven in geweest terwij Yvanka en ik ons vermaakten in de toeristische shops.
De beklimming ervan leidt eerst binnendoor en daarna buitenom via trappen. Boven is het uitzicht op de dalen grandioos. Zie film.

Daarna terug naar hotel om even te relaxen en te zwemmen.
Om 18u naar Red Valley, de laatste fotoos, weer een schitterend punt met een fantastische sunset. Samen naar boven geklommen en Jeroen later alleen nog het dal in, terwijl ik aan de verse jus d'orange zat, die hier te kust en te keur te koop is voor amper een euro. Yvanka was in hotel gebleveven om in pricacy te facetimen. Savonds voor het laatst naar ons favoriete terras. Waar we de caffe katte altijd gratis krijgen omdat we een 4 sterren tripadvisor hebben gegeven. Cappedocie met stip op 3 na bryce canyon en grand cayon. Op naar hotel 3. Een klooster hotel, nieuwe uitdaging weer.