Bosporus en omgeving.

16 juli 2015 - Istanbul, Turkije

Vanmorgen al vroeg vertrokken om een rondvaart te maken over de Bosporus. 20 min te vroeg stond de shuttlebus al voor het hotel, dus dat werd haasten. Eerst een tussenstop gemaakt bij 2 moskeeen, een europese en een aziatische. De ene kun je herkennen aan 1 minaret op de plek waar de maan opkomt en de andere aan 2 minaretten waartussen de zon indergaat. Yvanka en ik moesten volledig in de lappen voor we naar binnen mochten. Hoofd, schouders en blote benen bedekt.
Daarna nog een stop bij de egypt bazar,alwaar voornamelijk turkisch delight, thee en specerijen worden verkocht.
Toen op weg naar de boot en de Bosporus op.
De Bosporus is 33km langen scheidt Europa van het Aziatische continent.
Schilderachtige gevels, burchten en paleizen trekken aan de boot voorbij. Na ongeveer anderhalf uur en vele fotoos gaan we weer aan land en met de shuttlebus terug naar ons hotel.
Daarna lekker hollands ;-) een tosti gegeten met verse jus en ananassap. Toen door naar een van werelds grootste bazars, waar Yvanka zich lekker uit kon leven en wij lekker cafe latte en american coffee konden drinken. Op de teruweg naar hotel nog even 1 van de vele moskees bezocht , natuurlijk weer volledig in de lappen :-)
Voor vanavond reservering gemaakt in een restaurant met zeezicht.

1. Kay:
    16 juli 2015