Mississauga 27-7-2019

28 juli 2019 - Mississauga, Canada

Vanmorgen begonnen met een home made ontbijtje, gekocht bij de plaatselijke bakker. Lekker ontbijt op bed. Daarna naar de bar, koffie en de tour kijken. Na een poosje vond ik het "tour" genoeg en ben lekker bij het zwembad gaan zitten. Om 11.00u in de auto op weg naar hotel twee, 127 km.Eigenlijk geen plannen, we zien wel wat we tegenkomen onderweg.

Als eerste kwamen we weer langs de tempel die we gisteren al zagen maar geen tijd meer voor hadden. Nu dus wel. Maar eens kijken dus, zowieso  raar, een tempel midden in Canada. De naam van de tempel is Cham Shan Temple en hij is open, in ieder  geval de eerste van de zeven verdiepingen. De tempel is opgericht in 1973. Het was een geschenk van de volgelingen van Master Tan Xu. De naam Cham Shan is in herinnering  aan de Cham Shan Temple in China. De tempel in Canada is de eerste Chinese, boeddhistische tempel in Tortonto,  ter promotie van het boeddhisme.  We waanden ons weer even in China, waarna we onze weg vervolgen.

We rijden langs een parkeerplaats waar het enorm druk is, zou daar iets te doen zijn? Dan zijn we natuurlijk nieuwsgierig genoeg om te keren en te gaan kijken. En maar goed ook. Hier kun je met een kabelbaan over de Niagra rivier. Wat we natuurlijk gaan doen. The Whirlpool Aero Car.  Een km verder naar het zuiden maakt de 137m brede Niagara Gorge een plotselinge loodrechte hoek. Hier is een kabelbaan aangelegd  boven het wit schuimende water, dat heel toepasselijk  whirlpool wordt genoemd. De whirlpool aero car is in 1913 door een Spaanse ingenieur gebouwd als toeristen atractie. Kopje koffie drinken daar en een leuk lunch plekje zoeken

Dit vinden we bij een imposante dam. Een picknick area waar we onze meegenomen lunch  maken en op eten. Natuurlijk ligt hier een geocache en ontmoeten we mensen die dit ook erg leuk vinden. Jeroen raakt aan de praat en zo wordt het nog een lange lunch.

Na de lunch rijden we door naar de floral clock. Op aanraden van onze nieuwe "cache "  vrienden. Eigenlijk zijn we hier niet uitgestapt. Hier in Canada is dit schijnbaar iets heel speciaals, schijnt zelfs een website te hebben.

Doorrijden maar weer. We komen langs meerdere enorme wijn estates. Ze zijn te bezoeken, en ja dan zijn we de beroerdste niet. We bezoeken Pellar estates. Het lijkt of we de set van  "dynasty" op rijden, met op de parkeerplaats enkel dure auto's. Daar waren we toch mooi opgevallen waren we met onze blauwe smurf geweest. Gelukkig past onze huidige Chrysler er prima. Wijn proeven midden op de middag hebben we maar  afgeslagen. Natuurlijk nog wel een lekker flesje Merlot, met 2 mooie glazen meegenomen. Bij het afrekenen toch nog klein glaasje rose champagne gedronken ( ik ,  Jeroen niet,  moest rijden hè)

Daarna  zonder verdere stops doorgereden naar ons hotel. Heerlijk zo'n individuele rondreis. Niets gepland vandaag en onwijs veel leuke dingen gezien. De blog staat er weer op. We gaan nu lekker uit eten. De fotoos volgen straks.

1. Jos:
    28 juli 2019
    Ik had daar eigenlijk geen tempel verwacht, ja waarom eigenlijk niet? Mooie foto's en zo te lezen, vermaken jullie je wel, zelfs Tour kijken in Canada hahaha.