Huntsville 6-8-2019

7 augustus 2019 - Huntsville, Canada

We naderen het eind van de vakantie, de blog van morgen, tevens de laatste,  zal ik thuis pas schrijven. Morgen nog een mooie dag met een  boot tocht,  maar wel daarna rechtstreeks door naar het vliegveld, veel km lange dag en nachtvlucht.

Vandaag zijn we wat verder in het Algonquin Provincial Park gedoken, wat meer zijweggetjes genomen en zo erg mooie plekjes ontdekt. We zijn ook bij het Algonquin  Art Centre geweest, gelegen aan Found Lake, waar je kunt zien hoe kunstenaars de afgelopen decennia het park hebben waargenomen.  In mei en juni heb je de meeste kans om de elanden te zien , ze verlaten dan hun plek om aan de highway 60 te drinken. Helaas niet gezien dus. Wel vanmorgen, toen het regende, doodgeprikt  door de zogeheten, black flies. Tenminste Jeroen,  want dat was de diehard die in de regen de auto uitging om een cache te zoeken. Hij heeft er inmiddels wel 13 gevonden in Canada, een buitenland record .Kanoën is ook erg in trek hier. Er is een netwerk van kano routes van 1600 km lang. Als beginneling kun je al een kano huren voor een tochtje  op een van de meren van Parkway Corridor, het ontsloten gebied aan weerszijden van highway 60, die het zuiden van het park over ern afstand van 56 km doorsnijdt. Wij hebben lekker op  de steiger, in het zonnetje, met de voetjes in het water, gekeken hoe ze allemaal  vertrokken. De wandelpaden waren het verkennen waard, al voeren ze niet ver het park in. Bijna alle paden beginnen bij highway 60. Een van de mooiste, waarvan we overwogen hebben om 'm te lopen, is Hardwood Lookout Trail. We hebben dit niet gedaan. Het had geregend s'morgens, dus het was glad en er zaten enorm veel  "steek beesten". Wel zijn we over zand weggetjes naar de mooiste plekjes aan het water gereden, waar gelukkig in de loop van de dag de zon weer door brak, zodat we ook nog heerlijk buiten van onze picknick lunch konden genieten. Gelukkig waren hier plekjes genoeg,  want in de logde waar we hiervoor even koffie dronken was het bijna vechten om een stoel. Jeroen was even koffie halen en ik hield zijn stoel bezet, nou die moest ik met "mn leven" verdedigen, want een man en vrouw naast ons gingen eten en hadden dan meer recht op de stoel dan ons voor alleen koffie. Fout gekozen, want nu blijf ik zitten tot dat hun eten op is, jammer dan.

Vanavond voor de laatste keer uit eten hier in Canada, dus maar beetje decadent :-)  Een fijn drie gangen menu. In ons eigen hotel afgesloten met een glaasje wijn.

1. Jos:
    7 augustus 2019
    Heel wat meegemaakt dus. Jammer van de regen, het is toch goed gekomen. lees ik. Jeroen leert het nooit Yvonne toch wel naar dat hij zo geprikt is, eigen schuld.....Ik hoop dat je lekker decadent gegeten hebt!! Overigens je hebt een mooie hoed op. Voor morgen goede reis en vlucht terug.