Lake Egedir en omgeving

22 juli 2015 - Egirdir, Turkije

Vandaag de langste auto rit van de vakantie. Ongeveer 400 km. De eerste 250 ging snel, over een autoweg, ook weinig te zien dus. Onderweg gestopt voor wat drinken en een broodje. Jeroen bestelde in het turks, dus kregen we behalve brood ook kaas rauwkost en 3 soorten warm vlees @ prima geregeld dus :-) Bij de tweede helft was er een keuze,of verder over de autoweg, dat duurde uur langer, of toeristisch met de meeste bochten maar wel korter. Geen moeilijke keus dus: toeristisch.
Dat hebben we dan ook geweten. Na de grote wegen kwamen de kleine wegen, de steegjes en toen ruim 15 km onverharde wegen. Echt super super mooi, maar te rijden...............
De weg was idd korter maar duurde langer. Gelukkig hield de auto het prima vol.
Om ongeveer 17u kwamen we bij hotel in Egerdir.
Een lief stadje aan het gelijknamige meer op het op een na grootste merenplateau van Turkije. Met name het oude stadsdeel op het schiereiland straalt nog een orientaalse sfeer uit. Morgen nog even naar de ruines van Egirdir Kalesi.

Bij aankomst even lekker gezwommen in het meer tegen over ons hotel. Daarna eten aan het meer. Baars uit eigen meer :-)
S'avonds lekker met een flesje wijn van het prachtige uitzicht genieten.
Morgen op weg naar Antalya een goede 200 km op (hopelijk) verharde wegen ;-)
Welterusten (voor straks)