Quebec City 1-8-2019

2 augustus 2019 - Québec City, Canada

Opnieuw een reisdag vandaag van 236 km. Toch een paar stops. De eerste stop bij een Nouryon plant in Magog alwaar we een collega van Jeroen ontmoette en even gezamenlijk koffie hebben gedronken. Even over werk praten in de vakantie, euhhhhh...... Daarna door een plekje zoeken om te lunchen. Een mooi plekje gevonden aan Lac Aylmer, decadent aan het water in een jachthaven. Dus maar een glaasje witte wijn gedronken.(de chauffeur niet ;- )

Daarna verder naar ons hotel voor de komende 2 nachten. Koffers wegzetten en even zwemmen buiten, het is om 17.00u nog 26 graden.

S'avonds eten bij Ginger, eindje verder in dezelfde straat als het hotel. Het eten was echt heerlijk en de band was goed maar  verder stapelde zich fout op fout. Vieze wijnglazen, wijn die er niet was vervangen door een duurdere. Kwamen met hele fles terwijl we half liter hadden besteld. Dessert wat er niet was, zeggen dat er soortgelijke vervanger is met iets andere smaak, blijkt er dus totaal niet op te lijken. En dan nog 50 dollar teveel op de rekening zetten.

Na afloop heeft Jeroen netjes gevraagd of hij enige feedback mocht geven. De ober werkte er net een  week, denk dat hij nu ander werk gaat zoeken@ geintje :-)

Quebec city, de indianen noemde deze plaats kebec, wat zoveel betekenende als versmalling in de rivier. In de loop van de 17e eeuw groeide de kleine gemeenschap uit tot het zenuwcentrum  van Nieuw -Frankrijk en overslaghaven van een pelshandelsimperium dat zich rond 1730 uitstrekte tot aan  de Rocky Mountains en Louisiana. In 1759 slaagden de Engelsen erin de stad te veroveren. Onder de Britten maakte de stad een bloeitijd  door als hout overslagplaats. Tegenwoordig is Quebec  Franstalig en dankzij het groei  beleid van regering en stadsbestuur een bloeiende metropool waarvan het ommuurde Vieux-Quebec  een warme plaats inneemt in het hart van Quebecois.

De avond sluiten we op onze hotel kamer af met een lekker glaasje Prosecco.

1. Jos:
    2 augustus 2019
    Jammer van dat etentje, ik neem aan dat Jeroen er wel wat van gezegd heeft. Dat werken tijdens de vakantie vind ik niks maar ik kan het me wel voorstellen als je elkaar treft in een ver land.