Midland 7-8-2019

9 augustus 2019 - Midland, Canada

Rare dag vandaag. Nog een volle vakantie dag, maar  niet naar het volgende hotel maar naar  het vliegveld.  Eerst een flink stuk rijden en dan een boot tocht Een 2,5 uur durende tocht door 30.000 kleine eilandjes. De grootste concentratie eilandjes in de wereld. We varen met de Miss Midland. Dit  cruise schip is gebouwd in 1974 en is  helemaal van alluminium.  Het schip heeft plaats  voor 215 personen. In 1990 is dit uitgebreid  tot 250 personen en in 1994 tot 300 personen.  Inmiddels zijn er over de miljoen passagiers mee gevaren.  We komen langs havens, molens, vuurtorens, zeil clubs etc.  En grappige eilandjes zoals bv Snake Island, omdat slangen goedezwemmers zijn, bezoeken ze die eiland veelvuldig. Beausol Island,  is de grootste van 63 eilanden  die samen  Georgian Bay Islands National Park vormen.  Smooth Island al over de 100 jaar in bezit van de Corbeau familie.  Minnicognashene Island, in beslag genomen aan het begin van WO II door James Norris voor de Canadian Navy. Thompson Island,  één van de beste vis plekken van de baai. Tomahawk Island,  viskamp in 1896 . Je kunt het eiland herkennen asn de tomahawk  die op de rots is geschilderd, niet altijd te zien bij hoog water. Kindersley Island, het meest noordelijke punt  van onze tocht,  bezocht  door Samuel de Champlain in 1615. En zo nog een heleboel eilandjes meer.

Twee en een half uur was lang, we zaten in de felle zon op het boven dek. Redelijk vol te houden omdat het wel lekker waaide. In het begin is het leuk om te luisteren naar alle uitleg, maar na een poosje wordt het monotoon en haak je af.

Na de vaart nog zo'n anderhalf uurtje rijden naar het vliegveld.  Eerst auto inleveren,  we gaan 'm missen, was een  fantastische auto.  Dan de chaos van het vliegveld in, lange rijen, veel wachten en veel onduidelijkheid,  geen gestructureerd vliegveld. Alles toch gevonden koffers weg en nog  snel even iets eten voor we boarden. Om ong 21u  boarden en gelukkig stipt op tijd om 21.50u vliegen.