Vertrek naar Canada 25-7-2019

25 juli 2019 - Niagara Falls, Canada

Om 7.00u s'morgens stappen we vol goede moed in de auto, op weg naar schiphol. Hopende dat onze vlucht gewoon doorgaat na de vele gecancelde vluchten gisteren ivm kerosine problemen. Onderweg lekker nog een kopje koffie drinken bij ons welbekende "hert" restaurant.

Om half 10 kwamen we aan op schiphol, vlotjes en file vrij gegaan. Auto parkeren en maar eens kijken hoe het gaat. Nog steeds niets gehoord dat we niet zouden vliegen. Koffers inleveren, pfff gelukkig weer niet te zwaar, controle etc. So far so gut. Lekker naar de lounge waar we met vrij eten en drinken, in heerlijke stoelen, wachten tot we kunnen boarden. Om 12 uur zien we dat we kunnen boarden, yes, we vliegen dus.

Om 13u zaten we, na lichte vertragingen,  in het vliegtuig. Letsjego.  Euhhhh, nee dus. Klinkt er ineens..we kunnen niet vliegen want er komen  veertjes uit één van de motoren.....Er was dus een vogel ingevlogen. Vliegtuig aan de kant dus, en wachten tot het opgelost was. Het ging ook al te soepel, twee en een half uur vertraging al met al.

Zo lang in een vliegtuig zitten, dat aan de grond staat is niet fijn. En daarna nog eens 8 uur vliegen, maakt de reis lang. Eindelijk landen op Toronto airport. Veel vliegvelden gezien, maar deze overtrof qua chaos, alle. Na lange rijen, veel wachten en veel controles, koffers ophalen en naar de autoverhuur. En ja, je zou het verwachten, weer wachten, wachten, wachten. Uiteindelijk hebben we onze auto en ik zou bijna zeggen, dat was het wachten waard. Mooie "bak".

Dankzij prima navigatie, zijn we redelijk snel in ons hotel. Het tijdsverschil begint nu wel zijn tol te eisen.  Toch om 2.15 nl tijd, hier 6 uur eerder, nog maar even iets eten bij de mac en een drankje doen bij de plaatselijke irish pub. Candian biertje moet je toch proeven. Om 4.45 nl tijd , totaal kapot, bed ingedoken. Kijken wat de jetlag gaat doen.

Morgen starten met een pittige dag. Maar liefst 4 excursies bij de Niagra Falls.

1. Jos:
    26 juli 2019
    je hebt wel weer wat meegemaakt, leuke en geen leuke dingen. Jeroen heeft zeker wel zo'n groot glas bier verdiend, ik neem aan dat jij ook wat lekkers gedronken hebt.