Niagara Falls 26-7-2019

27 juli 2019 - Niagara Falls, Canada

Bam, ondanks de jetlag, geslapen to 7.15u, als een blok. Lekker rustig opstarten met om 10.00u een ontbijtje, nou ja, een flink engels ontbijt. Dan even de buurtsuper opzoeken voor het "nood rantsoen" water, zoute stokjes en biskwietjes. Auto inpakken, extra setjes kleren mee want men zou supernat worden bij de Niagra Falls. En op weg, het is vlakbij en we zijn er zo. Auto parkeren, och ja, €16,75 en op weg naar de informatie over hoe en wat vandaag.

We beginnen bij de Niagra Fury 4d attraction. Een Universal studio attractie. Een 360 graden draaiende   bioscoop simulatie. In een grote ronde zaal krijgen we eerst een  film over het ontstaan van de Niagra Falls, dan naar een andere zaal. Eerst blauwe regencapes aan, dat beloofd wat. Deuren dicht en daar begint het, eerst sneeuw, daarna leek het alsof je op een boot zat die naar beneden stortte vanaf de Falls, regen onweer donder en bliksem en voor de eerste keer vandaag "zeiknat". Op de een of andere manier bewoog alles, maar stond je gewoon op de vloer, aparte ervaring. Op naar het tweede avontuur van vandaag.

Journey Behind the Falls. Dit keer kregen we gele regen capes. Met een lift 128m naar beneden, kwamen we uit bij een  tunnel. Als je deze uitliep kwam je uit bij een hek waar de falls naar beneden storte, en je raad het al, voor de tweede  keer "zeiknat". Maar  wat een uitzicht.

Tijd voor lunch en opdrogen. Wat een fantastische plek om te lunchen. Buiten met vol zicht op de Niagra Falls. Klein nadeel, er was een "line" met wachtende gasten. Dus eten op, liefst zsm weg. Maar goed we hadden de tijd ook wel nodig  dus op naar  avontuur drie.

De hornblower Niagra cruise. En ja hoor, dit keer rode regen capes. We hebben het lef voor aan op de boot te gaan staan. Daar gaan we, vol de watervallen in ,wat een fantastische ervaring. En als we nog niet wisten wat nat was, dan wisten we het nu. Gelukkig  is het 30 graden. Make- up was een minder goed  idee vandaag ,  dat zit overal na zo'n cruise. Mag de pret niet  drukken. Op naar de laatste excursie van vandaag, vermoeidheid  van slenteren hangen en wachten slaat een beetje toe, maar ook het laatste willen we zien, met de bus er naar toe dan maar.

White Water Walk. We gaan opnieuw met een lift naar beneden. En komen wederom uit in een  tunnel. Aan het eind van de tunnel lopen we tegen de Niagra rivier aan. Hier kunnen we over een houten brug ,ong een half uurtje, langs lopen. Wat een woeste snel stromende rivier. De rivier stroomt van de Niagra Falls naar Ontario Lake.

Wat een dag, de beentjes hebben het nu wel op. Auto opzoeken maar en terug naar hotel. Even rusten en om 19.30 eten. Hier komt echt de klap, moe van de drukke dag en de jetlag slaat toe. Bijna te moe om te  eten en er gaat veel terug, jammer. De fles wijn gaat mee naar de kamer. Toch proberen niet te slapen voor 22.00 uur. Ik ga nog aan de slag met de blog en Jeroen......Zzzzzzzz

Morgen is weer een reis dag naar het volgende hotel. Het is niet ver van hier, maar eens kijken wat we onderweg nog tegen gaan komen.

1. Jos:
    27 juli 2019
    Het is daar geweldig, mooie foto's, lekker eten tosti ham, kaas, ei, aardappelen en aardbeienjam. Nog veel plezier en geniet ervan. Ik ben benieuwd of je deze reactie WEL ontvangt. Hierboven lees ik dat mijn reactie niet kan worden geplaatst.