Antalya laatste dag

26 juli 2015 - Antalya, Turkije

Op de laatste dag nog een 2 uur durende boot tocht langs de kust gemaakt. Waar het bij de ene boot 50 euro en de andere boot 30 euro koste. Dus keus snel gemaakt.Na een turks halfuurtje eindelijk vertrokken.
Aan het begin gingen we eerst een grot binnen. Daarna verder langs de mooie rotsformaties van de kust, met veke kleine en 1 grote waterval. De Dudenwatervallen.
De Dudenwatervallen bieden de gelegenheid om aan de drukte van de stad te ontsnappen. Via een doorgang in de rots kun je onder de hoofdwaterval komen. Voor de onderste Dudenwaterval kun je het beste de boot nemen vanuit de haven. Dat hebben we gedaan en geweten :-)
We gingen met de boot de waterval in, alles zeiknat. Met een noodgang mobiels en camera in de tas gepropt; maar wat een geweldige en verfrissende ervaring.
Na een klein afstandje weer genomen te hebben mochten we zwemmen vanaf de boot. Jeroen heeft dit gedaan, wij niet.
Van daaruit weer terug gevaren langs de kust. Boven op de rotsformaties hotels in alle gradaties met allerlei "weggetjes" naar beneden naar de kust om te zwemmen.
Op de terugweg nog langs de markante Hidirlik Kulesi gevaren, later gebruikt als kanonnenplatform ter verdediging van de haven.
Weer terug op vaste bodem lunchen aan de haven en een ijsje eten.
S' middag even lekker bijgekomen aan het zwembad van het hotel. Douchen en voor de laatste keer eten in een van de gezellige straatjes van oud Antalya.
Morgen om 12u vertrekken en om half 4 vliegen met overstap in Istanbul. Al met al rond 01.00u thuis ongeveer.